Brak wyników

RE info

1 lipca 2024

NR 14 (Czerwiec 2024)

REinfo

BIANCHI E-OLTRE

Bianchi wprowadza na rynek nowy model e-szosy z włókna węglowego. e-Oltre jest wyposażony w nowy silnik Mahle X30 i waży zaledwie 11 kg.
Konstrukcja e-Oltre sprawia, że trudno go odróżnić od tradycyjnego roweru szosowego. Przy masie całkowitej wynoszącej zaledwie 11 kg w wersji Shimano Dura-Ace Di2 z ramą i widelcem z włókna węglowego oraz kołami z włókna węglowego o średnicy 50 mm, nowy e-Oltre pozwala w pełni cieszyć się jazdą na rowerze szosowym.

ZINTEGROWANY SILNIK
Dzięki współpracy z Mahle, nowy rower szosowy Bianchi jest wyposażony w innowacyjny silnik Mahle X30 w tylnej piaście.
Rozwiązanie to nie tylko zapewnia optymalną estetykę, ale gwarantuje większe wrażenia z jazdy, które są bliższe tradycyjnemu rowerowi dzięki doskonale zintegrowanemu systemowi silnik-akumulator. Innowacyjny czujnik momentu obrotowego silnika Mahle X30 zapewnia e-Oltre imponujący poziom reaktywności, który dopasowuje się do pracy kolarza.
Akumulator Mahle iX2 ma pojemność 250 Wh z opcją zwiększenia zasięgu. Dodatkową baterię można przymocować do drugiego uchwytu na bidon. Dzięki właściwościom szybkiego ładowania, naładowanie akumulatora do 75% zajmuje mniej niż dwie godziny.
e-Oltre oferuje trzy różne poziomy wspomagania, z maksymalnym zasięgiem 90 km, który można zwiększyć o 55 km dzięki dodatkowej baterii. Poziom wspomagania jest zarządzany przez kontroler zintegrowany z górną rurą lub przez zdalne manetki na kierownicy. System jest kompatybilny z ANT/BLU do przeglądania danych z jazdy.

TRZY WERSJE
e-Oltre jest oferowany w klasycznym kolorze Bianchi Celeste z metalicznymi akcentami Celeste i czarnym logo Bianchi na dolnej rurze.
Elektroniczne grupy Shimano Dura-Ace Di2 i Ultegra Di2 z pełnym wewnętrznym prowadzeniem kabli lub mechaniczne Shimano 105 z częściowo zintegrowanymi kablami. Wszystkie wersje są wyposażone w koła Velomann Plutonium 50 mm z włókna węglowego.

Sugerowane ceny detaliczne:
e-Oltre Shimano Dura-Ace Di2 (waga 11 kg): € 9,999
e-Oltre Shimano Ultegra Di2 (waga 11,5 kg): € 6,499
e-Oltre Shimano 105 (waga 12 kg): € 4,999

BARDZIEJ EKOLOGICZNA PRODUKCJA ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH Z WYKORZYSTANIEM MASZYN UŻYWANYCH

Stale wzrasta wolumen produkcji rowerów elektrycznych. Aby cały proces stał się bardziej ekologiczny, warto rozważyć zakup maszyn używanych – na przykład za pośrednictwem platformy aukcyjnej www.surplex.com.
W 1817 r. baron Karl von Drais opracował rower i przedstawił swój wynalazek opinii publicznej. Już w 1895 r., a więc jedynie 78 lat później, Ogden Bolten Jr. uzyskał patent na rower zasilany akumulatorem. Ten rower był napędzany silnikiem piasty i nie wymagał pedałowania. Jednak nie udało mu się odnieść dużego sukcesu, ponieważ koszty znajdowały się na znacząco wyższym poziomie niż dziś. Kiedy w latach 60. XX wieku pojawiły się pierwsze elektryki, nadal nie wzbudziły wielkiego zainteresowania. Musiało upłynąć kolejnych 30 lat, aby postęp w obszarze technologii akumulatorów i silników elektrycznych pozwolił na przełom. Wraz z opracowaniem pierwszego komercyjnego roweru typu pedelec marki Yamaha można było rozpocząć masową produkcję e-bików.

Rower elektryczny czy pedelec?
Potocznie ten środek transportu określa się mianem roweru elektrycznego czy, z angielskiego, e-bike. Jednak większość osób w rzeczywistości posiada rower typu pedelec, co oznacza „Pedal Electric Cycle”. Rower wspiera użytkownika tylko podczas pedałowania, a jego prędkość maksymalna to zwykle tylko 25 km/h. 
Z kolei w przypadku prawdziwego roweru elektrycznego silnik pracuje niezależnie od tego czy użytkownik pedałuje. Można osiągnąć prędkość maksymalną nawet 45 km/h, w związku z czym w wielu krajach istnieją regulacje, przewidujące na przykład obowiązek noszenia kasku czy posiadania prawa jazdy. Z uwagi na to, że określenie „pedelec” nie przebiło się do świadomości ludzi, często oba typy tego środka transportu określane są mianem roweru elektrycznego.

Jak wygląda produkcja rowerów elektrycznych?
Producent otrzymuje wszystkie podzespoły od poddostawców i montuje je, tworząc gotowy rower elektryczny. Do produkcji tych podzespołów konieczne są najróżniejsze maszyny do obróbki metalu – od robotów przemysłowych wspierających producentów i przyspieszających procesy za sprawą automatyzacji, przez montażownice do opon, aż po linie lakiernicze. Producent musi również posiadać różnorodny park maszyn, aby móc wytwarzać gotowe rowery. Także on dysponuje robotami, jak również całymi liniami do produkcji rowerów czy maszynami pakującymi. Również od tego procesu, jak i produktu końcowego, wymaga się ekologicznego charakteru.

Inwestycja w maszyny używane do produkcji rowerów elektrycznych
Aby zadbać o bardziej zrównoważony charakter procesu produkcji rowerów elektrycznych, warto rozejrzeć się po rynku maszyn używanych. Zakup używanych maszyn pozwala firmom na poszerzenie możliwości produkcyjnych i ich modernizację. Maszyny używane często znajdują się jeszcze w dobrym stanie, a ich zakup pomaga w realizacji idei gospodarki o obiegu zamkniętym. 
W dniu 26.06.2024 r. zakończyła się aukcja przemysłowego domu aukcyjnego Surplex, na której licytowane były maszyny używane przeznaczone do produkcji rowerów elektrycznych. Aukcja obejmowała niemal 30 maszyn pochodzących z zakładu produkcyjnego międzynarodowego producenta rowerów. 
Surplex od 25 lat należy do wiodących przemysłowych domów aukcyjnych w Europie i zajmuje się handlem maszynami używanymi oraz wyposażeniem zakładów na całym świecie.

BKOOL – NOWOŚCI W APLIKACJI DO WIRTUALNEJ JAZDY NA ROWERZE

Możliwość wstrzymywania i wznawiania aktywności, nowy wygląd wydarzeń i tras w najlepszych wyścigach na świecie.
BKOOL oferuje dużą różnorodność rzeczywistych tras wideo i 3D, umożliwiając jazdę na każdym typie toru na świecie. Możliwość wstrzymywania i wznawiania aktywności otwiera drzwi do ultradystansowych wyzwań w wirtualnej jeździe na rowerze.
Od teraz będzie można definiować własne trasy w ramach każdej wirtualnej trasy BKOOL, ukończyć wybraną sekcję i wstrzymać trening.

Kolejną z głównych nowych funkcji jest sekcja Wydarzenia, z przeprojektowanym widokiem w formie strony docelowej, która pozwala na szybszy i łatwiejszy dostęp do etapów każdego wirtualnego doświadczenia. Po wejściu do menu głównego BKOOL wszystkie etapy trzech edycji Virtual Giro d’Italia i Deutschland Tour są...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy